Jak zapewne wiesz składową w drodze do sukcesu jest odpowiednie rozreklamowanie swoich usług. O ile na bilbordy na ulicach, czy chociażby na reklamy w autobusach i tramwajach pozwolić sobie mogą zwykle koncerny, bogate marki, czy więksi usługodawcy, to mniejsze biznesy muszą zadowolić się nieco innymi rozwiązaniami. Mimo, że wydawać by się mogło, że rezygnacja z takich reklam przyniesie nam mniejsze grono klientów- to nic bardziej mylnego! Odpowiednie działania w mediach społecznościowych takich jak Facebook, Instagram, czy choćby coraz popularniejszy ostatnio Tik Tok są niezwykle cennymi narzędziami mogącymi przyciągnąć rzeszę klientów. Dlatego w żadnym razie nie lekceważ social mediów!
Jak zacząć?
Darmowe aplikacje stwarzają nam ogromne możliwości, zarówno darmowego jak i płatnego reklamowania swojego biznesu. Warto przetestować każdą z nich, by wypracować swoje ulubione oraz najwygodniejsze narzędzia do promowania swojej firmy. W przypadku usług kosmetologicznych koncentrujemy się przede wszystkim na prezentacji oferowanych przez siebie zabiegów. Jeśli współpracujemy także z konkretnymi markami kosmetycznymi i używamy ich produktów, dla lepszego efektu warto ująć oba te obszary.
W mediach społecznościowych zdecydowanie warto umieścić swoją ofertę wraz z kontaktem do osoby zajmującej się zapisywaniem naszych klientów. Dodatkowo ciekawe grafiki wraz z załączonymi naszymi (najlepiej autorskimi) zdjęciami gwarantują przyciągnięcie uwagi odbiorców. Nie należy bagatelizować jakości zdjęć, czy też filmów jakie udostępniamy, ponieważ to często nasuwa odbiorcom skojarzenia, czy nasza firma jest porządna i godna zaufania, czy wręcz przeciwnie niechlujna i niedokładna – tak jak publikowane przez nas treści.
Na co zwracać uwagę?
Gdy rozpoczniemy prowadzenie naszego firmowego profilu powinniśmy zwrócić uwagę na nasze zaangażowanie. Kluczem do sukcesu jest nie tylko regularność, ale również kontakt z odbiorcami i wchodzenie z nimi w interakcję. Zarówno w aplikacji Facebook, Instagram jak i TikTok istnieje możliwość wysyłania prywatnych wiadomości. Częstą praktyką ze strony klientów jest bezpośrednie zadawanie pytań właśnie poprzez profil. Dlaczego? Ponieważ jest to zdecydowanie szybszy i prostszy sposób, niż próba dodzwaniania się telefonicznie, czy też drogą mailową. Warto, więc pamiętać o istnieniu takich funkcji, by nie stracić potencjalnych klientów zainteresowanych naszymi usługami. Udział w dyskusjach w komentarzach pod postami? Naturalnie. Jest to świetny sposób na pokazanie odbiorcom, że Twoja firma jest ciągle aktywna i dba o swoich stałych lub przyszłych klientów.
Triki oraz trendy
Aplikacje i serwisy społecznościowe co jakiś czas wprowadzają dla swoich konsumentów coraz to nowsze narzędzia, a także opcje pozwalające rozszerzyć nasze działania w ich ramach. Przykładem mogą być popularne w ostatnim czasie relacje, a także tak zwane „rolki”, które są niczym innym jak krótkimi filmikami montowanymi z video, czy też zdjęć. W ramach relacji z kolei jesteśmy w stanie udostępniać treści przez określony czas (zwykle 24h). Warto zwrócić uwagę na to uwagę, gdyż narzędzia te stały się często używane przez użytkowników mediów społecznościowych i to właśnie za ich pomocą możemy trafić do potencjalnych klientów. Tak więc wstawiając materiały na nasze serwisy nie zapominajmy o różnorodności – zdjęcia teraz są jedną ze składowych, a opcji przecież jest wiele. Starajmy się więc od czasu do czasu wstawić video prezentujące nasze usługi, bądźmy aktywni w relacjach – angażując odbiorców za pomocą ankiet lub quizów, a także podążajmy za bieżącymi trendami. To właśnie w ten sposób możemy pozyskać więcej odbiorców naszych treści, a co za tym idzie, naszych POTENCJALNYCH KLIENTÓW 😊
Nie bójmy się swojej kreatywności!
Media społecznościowe są dziś przepełnione wszelakimi treściami a użytkowników, którzy tworzą w sieci przybywa z dnia na dzień. Jeśli chcemy wyróżnić się spośród innych twórców musimy postawić na kreatywność i niepowtarzalność. Realizuj więc swoje najdziwniejsze oraz najbardziej szalone pomysły – „inność” jest dziś w cenie! Odbiorcy chcą widzieć różne treści, a nie takie, które są powielane na tysiące różnych sposobów.
Jeśli chcesz zobaczyć spektrum najróżniejszych możliwości na promowanie własnego biznesu kosmetycznego zajrzyj koniecznie na naszego Instagrama @victoriaderm_ 😊 To dawka nie tylko wiedzy z zakresu kosmetologii, trychologii, czy medycyny estetycznej, ale również masa inspiracji jak prowadzić skutecznie swoje media społecznościowe!